FASI presenta la publicació “Interseccionalitat de trinxera” sobre la pràctica educativa a les Cases d’Infants

05/09/2025 | Cases d'Infants, FASI, Igualtat, Interseccionalitat, practica educativa

L’estudi, elaborat per l’antropòloga Alzira Cortacans Rotger, recull conclusions i propostes per incorporar la perspectiva interseccional en l’acompanyament socioeducatiu amb infància, adolescència i famílies.


La Fundació FASI presenta la publicació “Interseccionalitat de trinxera. Projecte d’Antropologia aplicada a les Cases d’Infants 2024-25”, resultat d’un any de recerca a les Cases d’Infants. L’estudi ha estat dirigit per l’antropòloga Alzira Cortacans Rotger i té com a objectiu principal aprofundir en la incorporació de la perspectiva interseccional a la pràctica educativa i social dels equips.


El projecte ha consistit en un treball de camp en profunditat que ha permès analitzar com es treballa actualment la mirada interseccional dins els equips i, alhora, com les mateixes professionals estan travessades per diferents eixos de desigualtat. A partir d’aquesta anàlisi s’han dissenyat conjuntament propostes que ajudin a consolidar aquesta perspectiva en l’estructura i l’acció quotidiana dels serveis de la fundació.

La publicació recull en detall tant les conclusions obtingudes com els reptes detectats en la intervenció social. També destaca com la perspectiva interseccional pot enriquir la manera d’acompanyar infàncies, adolescències i famílies, contribuint a una pràctica més inclusiva i transformadora.


Amb “Interseccionalitat de trinxera”, FASI reafirma el seu compromís amb la innovació social i educativa, posant al centre la diversitat de realitats i experiències que conviuen als serveis que gestiona.

Aquí podeu trobar la publicació: “Interseccionalitat de trinxera. Projecte d’Antropologia aplicada a les Cases d’Infants 2024-25”

logo Fasi
logo Fasi